Horváth Gergely a kormány hivatalba lépésének közelgő kétéves
évfordulója kapcsán adott nyilatkozatában elmondta: az ez évi növekedés
elérheti a csúcsot jelentő 2007-2008-as bővülést. Ez azonban az azóta
bekövetkezett költségnövekedések miatt még nem lesz elég a turizmusban
működő vállalkozásoknak. A tendencia folytatódásával viszont 2014-re a
magyarországi turizmus ledolgozza a válság okozta kiesést.
Európában és a világon azzal számolnak a szakemberek, hogy a növekedés fennmarad. Az ENSZ turisztikai világszervezetének előrejelzése szerint az idén először fog egymilliárd ember utazni turisztikai motivációval, a tavalyi 980 millió után - közölte a vezérigazgató.
Horváth Gergely elmondta: nem egészen két évvel ezelőtt, amikor átvette a nemzeti marketingtársaság vezetését, az egyik legfontosabb feladatának az ország márkaépítését tekintette, amit a lehetőségekhez képest sikeresnek értékelt.
Ez egy hosszú folyamat, de - mint mondta - sokkal gyorsabb eredményt lehetne elérni több külföldi fizetett hirdetéssel, a szűkös források miatt azonban ez egyelőre nem lehetséges. Románia 3 évre 75 millió eurót költ turizmusmarketingre, "ezzel nem tudunk versenyezni" - fűzte hozzá.
A márkaépítés szempontjából fontos szemléletváltás történt a vezérigazgató szerint. Kiemelte a magyar részvételt külföldi vásárokon, a nemzetközi kampányokat, a különböző tanulmányutak szervezését, egyéb értékesítésösztönző programokat.
Horváth Gergely elmondta: a kongresszusi turizmus területén is szemléletváltás történt, elindult az első nemzetközi kampány, ezzel kikerült az ország erre a piacra is.
A belföldi turizmusról a szakember kifejtette, sikeres volt a marketingtevékenységük, hiszen a rossz időjárású júliust és augusztust leszámítva tavaly szinte minden hónapban nőtt a belföldi vendégforgalom. Hozzátette: a belföldi turizmus élénkítésére az idén nyáron is több programot indítanak.
Elmondta, a magyar turisták évente 370-380 milliárd forintot költenek el külföldön, míg itthon mintegy 240 milliárdot. Jó volna, ha ez megfordulna - hangsúlyozta a vezérigazgató.
Kitért arra is: szeretné elérni, hogy 2013-ra az MT Zrt. kommunikációjának döntő többsége már online alapú legyen. Mint mondta, "már nem mi határozzuk meg a saját brandünket, hanem a fogyasztó".
A világon az emberek 55 százaléka online foglalja le útjait, információit is elsősorban blogokról szerzi. Horváth Gergely ezzel indokolta, hogy az idei felkészülés után jövőre már ilyen szemléletben szeretnének dolgozni. Ehhez azonban szemléletváltásra van szükség, hogy az MT Zrt. véleményformálóvá tudjon válni és a jövőbeli vendégeket el tudja érni - tette hozzá.
Az MT Zrt.-nek jelenleg 17 külképviselete működik, de ezek 27 országban tevékenykednek. "Beléptünk új piacokra, felkerültünk olyan turisztikai térképekre, mint az Arab-világ, a Délszláv-térség, Brazília, India" - mondta a vezérigazgató. Szerinte ha ezekre a piacokra nem lép be Magyarországra, tíz éven belül vesztessé válik. Hozzátette, van például olyan piac, ahol már most tízéves lemaradásban van Magyarország például Csehországhoz képest.
Mint mondta, az, hogy a külföldi beutazó vendégforgalom tavaly 6 százalékkal nőtt a kereskedelmi szálláshelyeken és 9,2 százalékkal a szállodákban, az új piacoknak köszönhető. "Sikerült jól reagálni a piaci változásokra" - jegyezte meg.
Két éve, 2010. május 29-én tette le az esküt az Országgyűlés előtt az Orbán Viktor miniszterelnök vezette kormány. A második Orbán-kormány a rendszerváltozás óta a legkisebb; nyolc minisztériummal kezdte meg a munkáját. A kormányfő az eskütétel előtt arról beszélt, hogy nem a hagyományos ágazati rendben szervezték meg a leendő magyar kormány munkáját, hanem a politikai vezetés logikája és a leendő politikai vezetők személyes felelősségének elve szerint.
Európában és a világon azzal számolnak a szakemberek, hogy a növekedés fennmarad. Az ENSZ turisztikai világszervezetének előrejelzése szerint az idén először fog egymilliárd ember utazni turisztikai motivációval, a tavalyi 980 millió után - közölte a vezérigazgató.
Horváth Gergely elmondta: nem egészen két évvel ezelőtt, amikor átvette a nemzeti marketingtársaság vezetését, az egyik legfontosabb feladatának az ország márkaépítését tekintette, amit a lehetőségekhez képest sikeresnek értékelt.
Ez egy hosszú folyamat, de - mint mondta - sokkal gyorsabb eredményt lehetne elérni több külföldi fizetett hirdetéssel, a szűkös források miatt azonban ez egyelőre nem lehetséges. Románia 3 évre 75 millió eurót költ turizmusmarketingre, "ezzel nem tudunk versenyezni" - fűzte hozzá.
A márkaépítés szempontjából fontos szemléletváltás történt a vezérigazgató szerint. Kiemelte a magyar részvételt külföldi vásárokon, a nemzetközi kampányokat, a különböző tanulmányutak szervezését, egyéb értékesítésösztönző programokat.
Horváth Gergely elmondta: a kongresszusi turizmus területén is szemléletváltás történt, elindult az első nemzetközi kampány, ezzel kikerült az ország erre a piacra is.
A belföldi turizmusról a szakember kifejtette, sikeres volt a marketingtevékenységük, hiszen a rossz időjárású júliust és augusztust leszámítva tavaly szinte minden hónapban nőtt a belföldi vendégforgalom. Hozzátette: a belföldi turizmus élénkítésére az idén nyáron is több programot indítanak.
Elmondta, a magyar turisták évente 370-380 milliárd forintot költenek el külföldön, míg itthon mintegy 240 milliárdot. Jó volna, ha ez megfordulna - hangsúlyozta a vezérigazgató.
Kitért arra is: szeretné elérni, hogy 2013-ra az MT Zrt. kommunikációjának döntő többsége már online alapú legyen. Mint mondta, "már nem mi határozzuk meg a saját brandünket, hanem a fogyasztó".
A világon az emberek 55 százaléka online foglalja le útjait, információit is elsősorban blogokról szerzi. Horváth Gergely ezzel indokolta, hogy az idei felkészülés után jövőre már ilyen szemléletben szeretnének dolgozni. Ehhez azonban szemléletváltásra van szükség, hogy az MT Zrt. véleményformálóvá tudjon válni és a jövőbeli vendégeket el tudja érni - tette hozzá.
Az MT Zrt.-nek jelenleg 17 külképviselete működik, de ezek 27 országban tevékenykednek. "Beléptünk új piacokra, felkerültünk olyan turisztikai térképekre, mint az Arab-világ, a Délszláv-térség, Brazília, India" - mondta a vezérigazgató. Szerinte ha ezekre a piacokra nem lép be Magyarországra, tíz éven belül vesztessé válik. Hozzátette, van például olyan piac, ahol már most tízéves lemaradásban van Magyarország például Csehországhoz képest.
Mint mondta, az, hogy a külföldi beutazó vendégforgalom tavaly 6 százalékkal nőtt a kereskedelmi szálláshelyeken és 9,2 százalékkal a szállodákban, az új piacoknak köszönhető. "Sikerült jól reagálni a piaci változásokra" - jegyezte meg.
Két éve, 2010. május 29-én tette le az esküt az Országgyűlés előtt az Orbán Viktor miniszterelnök vezette kormány. A második Orbán-kormány a rendszerváltozás óta a legkisebb; nyolc minisztériummal kezdte meg a munkáját. A kormányfő az eskütétel előtt arról beszélt, hogy nem a hagyományos ágazati rendben szervezték meg a leendő magyar kormány munkáját, hanem a politikai vezetés logikája és a leendő politikai vezetők személyes felelősségének elve szerint.
(MTI-fidesz.hu)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése