Koordinációs feladataira koncentrál a kormánybiztos, a vasút és a Volán-cégek, a menetrend és a tarifák egységesítésére.
|
A közösségi közlekedésről szóló törvény a kotta, a
kormánybiztos pedig a karmester – jelentette ki Fónagy János, a
közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos az m1 Az Este
című műsorában.
Mint mondta: több koordinációs
feladata van, hiszen arról már korábban döntöttek, hogy a MÁV
szétforgácsolt szervezetét újra egységesítik, a 24 Volán-vállalat számát
csökkentik, a pályavasutakat függetlenné teszik, egységes menetrendet
és tarifa-, valamint kedvezményrendszert vezetnek be lehetőség szerint
javuló szolgáltatás mellett.
Fónagy János az m1 Este című műsorában
A MÁV-ról szólva kiemelte: 2003-2004-ben száz
leányvállalatra bontották a vasúttársaságot, azonban mára
bebizonyosodott, hogy ez nem jó, szervezetlen, áttekinthetetlen
rendszert eredményezett. A száz leányból körülbelül negyven a mai napig
működik, egy részük fantom – mondta Fónagy, aki szerint a cél az
egységes magyar vasút rendszerének helyreállítása, önálló pályavasút és
önálló személyszállítási vasút létrehozása. Az egymásnak számlázgatós
rendszer olyan többletköltségekkel jár, melyeket más, értelmesebb
célokra lehet fordítani – hangsúlyozta a kormánybiztos.
Beszélt arról is, hogy a Volán-cégek egységesítését követően 5-7
társaság maradna, vagyis a korábbi megyei szervezésű Volán-cégeket
térségi szervezésűekké alakítanák. Fontosnak nevezte, hogy a vasút és a
közúti személyszállítás ne egymással vetélkedjen, hanem egymással
együttműködjenek.
Megemlítette: nem lehet
fenntartani egy olyan kedvezményrendszert, mely évi 100-110 milliárd
forintot visz el a központi költségvetésből. Mint mondta. vannak olyan
csoportok, melyek továbbra is számíthatnak a kedvezményre, ilyenek a 65
év felettiek, a 6 év alattiak, a tanulók, a fogyatékkal élők, a
nagycsaládosok.
Szólt arról is, hogy a vonatkozó
kormányhatározat 150 milliárd forintos bevétel irányoz elő az e-útdíj
bevezetése kapcsán a költségeken felül. Ez kizárólag a 3,5 tonnán felüli
teherautókra, vagyis a tranzitkamionosokra vonatkozna, ők az elsődleges
célcsoport – szögezte le.
(hirado.hu)
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése