2012. május 14., hétfő

Bánki: A kitörési pontok közé tartozhat az egészségturizmus



A turizmusért felelős szakemberek nemrégiben egy konferencián tanácskoztak az új országkép kialakításáról, melyben a pusztaromantika vagy a régmúlt ködébe vesző futballnimbusz helyett vagy mellett a gyógyvíznek, a gasztronómiának vagy a magyaros divat sikerének is helye van.


 
 
Bánki Erik, az Országgyűlés turisztikai bizottságának elnöke elmondta, igyekeznek megtalálni a legrövidebb és leghatásosabb üzenetet Magyarországról, s megteremteni ennek minél hatékonyabb média-megjelenését. A kitörési pontok közé tartozhat az egészségturizmus, az egészségipar, hiszen a termálvízkészletünket tekintve a világ öt legnagyobb hatalma közé tartozunk, de szintén jó pozícióval rendelkezünk a konferencia- és üzleti turizmus területén. Már a kormány előtt van egy nagy, legalább hatezer fő befogadására képes konferenciaközpont Budapesten történő megépítésének a terve, s erről várhatóan június végéig megszületik a döntés, mondta. Hozzátette, ebben a szektorban ma nincs pénzpiaci hitelezés, ezért el kell gondolkodni azon, hogy osztrák mintára egy ágazati, turizmus bank jöjjön létre Magyarországon.

Kovács Zoltán kormányzati kommunikációért felelős államtitkár hangsúlyozta, külön kell választani az országimázst és az országmárkát. Az országimázs szervesen alakuló dolog, amelyben mindannyiunk pozitív és negatív teljesítménye benne van, az országmárkázás pedig tudatos tevékenység, amelyet a különböző szakmai szervezetek folytatnak. Az ország adottságait úgy kell kihasználni és megfogalmazni – tette hozzá –, hogy illeszkedjenek a bel- és külföldi turisták elvárásaihoz és igényeihez.

Zoób Katalin divattervező kiemelte, a Gombold újra! mozgalom felkavarta az állóvizet, amelyben mélyre voltak leülepedve azok a gondolatok, hogy a magyar jelképrendszer elemeit, motívumkincsét lehet-e használni. A divatmozgalom felszínre hozta ezeket, és a legfiatalabb divattervezők érdeklődésének középpontjába állította. Hangsúlyozta, a kézművesipar komoly munkaerőt képes felszívni, s létkérdés, hogy ebbe új magyar ötletek kerüljenek.

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója hozzátette, az ország turisztikai megítélése nagyon jó, sőt tendencia, hogy az idelátogatók az elvárásaikhoz képest is többet kapnak, és pozitívabb élményekkel távoznak. A gasztronómia rendezvények elsősorban a belföldi lakosságot mozgatják meg – mondta –, de a kulturális turizmusban is rejlenek még kihasználatlan lehetőségek, s a tudományos területen is igyekszik áttörést elérni a Magyar Turizmus Zrt. elsősorban a nagy, nemzetközi konferenciák Magyarországra csábításával. Több mint kétszáz olyan nemzetközi szervezet van, amelynek elnökségében magyar vagy magyar származású tag ül, ezért külön programként hozták létre a konferencia nagyköveti programok, melynek sikerét az is mutatja, hogy tavaly több mint tíz nagy rendezvényt sikerült elnyernünk a következő évekre. A nagy befogadóképességű stadionok építése pedig a sportturizmus idevonzása szempontjából fontos, magyarázta Horváth Gergely. 
(hirado.hu-fidesz.hu)

Nincsenek megjegyzések: