2013. április 27., szombat

"A sajtó felelősséggel tartozik a valósághű tájékoztatásért"


Zsigó Róbert sajtóhelyreigazítási kérelme  az Index szerkesztőségének
 Tisztelt Szerkesztőség!

Megdöbbenéssel olvastam  2013. április 26. pénteken közzétett Zsigó: A baloldal a valódi dohányügyről akarja elterelni a figyelmet című cikkükben a dohánytrafikok elosztásával kapcsolatos írásukban a "Zsigó családja" alcímmel ellátott bekezdést, amely azt a látszatot keltheti, hogy nekem vagy családomnak, vagy bármely rokonomnak előnye származhatott a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.  által kiírt és elbírált trafik pályázaton.

Mint állampolgár, mint Baja polgármestere, mint országgyűlési képviselő, mint a kormánypárt szóvivője hiszem és vallom, hogy a sajtó felelősséggel tartozik a valósághű tájékoztatásért. Mindannyian méltán várhatjuk el a felelős újságírást és az objektív tájékoztatást minden médiától, de különösen egy olyan népszerű portáltól, mint az Index.hu. Ezt az elvárható alapelvet most a Szerkesztőség mégis elmulasztotta, sőt megsértette.

Önök anélkül, hogy engem megkerestek, megkérdeztek volna cikkükben a "Zsigó családja" alcímű bekezdésében azt írták, hogy "Zsigó Róbert, mint bajai polgármester több nyertes családi vállalkozást alighanem személyesen is ismer környékéről. Legalábbis Rácz Péter helyi vállalkozó a facebookon rajongója Zsigónak, és ismerőse Zsigó felesége, Zsigóné Rózsa is. Rácz felesége pedig az a Ráczné Granyák Ildikó, aki három koncessziót is nyert a városban. Ismerős lehet Éberfy István bajai vállalkozó is, cége a Creatum támogatója a bajai közéletnek, segítettek már a bajai szabadstrandok öltözőinek építésében, de a helyi gyermekkosárlabda csapatot is támogatják, emellett többször dolgoztak már az önkormányzatnak is."

Csupa feltételezés és erőltetett társítás minden egyes mondatuk. Önök mindezzel azt a látszatot keltették, hogy az én családom, vagy ahogy Önök fogalmaznak, "Zsigó családja" bármilyen módon előnyét élvezi az én személyem avagy közbenjárásom miatt egy állami pályázatnak. A valósság ezzel szemben egészen más. Önök, ha - mint egy kicsit is az objektív újságírásra valamit adó hírportál - megkérdeztek volna engem, hogy mit gondolok erről, el tudtam volna mondani, hogy családtagjaim nem vettek részt a pályázatban és nem is nyerhettek ezáltal.  El tudtam volna mondani, hogy mint egy olyan kisváros, mint a 38 ezer fős Baja polgármestere nyilvánvalóan ismerem a településemet, az ott  lakókat, és ők is ismernek engem személyesen vagy akár a Facebookon. Ha közöttük van állami pályázaton nyertes, gratulálok neki; ha van közöttük olyan, aki nem nyert, sajnálom. Egyik sem az én döntésem, a pályáztatást az erre törvényi felhatalmazással bíró Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit  Zrt. végezte. Mint parlamenti képviselő jól tudom - ahogy nyilvánvalóan Önök is -, a dohányáru-kiskereskedelem szabályai jelentősen változtak, jóval kevesebb helyen lehet árusítani és pályázati úton lehet elnyerni az árusítást jogát.

Ha mindezt elmondhattam volna Önöknek - feltételezve az Index szakmaiságát - születhetett volna egy felelős újságírásnak megfelelő, objektív cikk. Ezzel ellentétben, Önök egy erősen csúsztatásokra, feltételezésekre, összemosásra alapuló cikket szerkesztettek, azzal az egyértelmű céllal, hogy személyemet sértsék, olvasóikat félrevezessék, gyanakvást keltsenek.

Mint választott politikus különösen sajnálatosnak tartom, hogy nemcsak engem és családomat, hanem azokat az engem "alighanem", "Facebookon" is bejelölt, "ismerős lehet" nyerteseket is alaptalan támadás célpontjává tették, akik  ezt a feltételezést, gyanúsítgatást, célozgatást nem érdemelték meg. Akik nem rokonaim, nem családtagjaim, egyszerűen csak azon a településen élnek vagy dolgoznak, ahol polgármester vagyok. Írásuk tehát valótlanságon alapul.

Kérem, szíves intézkedésüket, hogy  levelemet teljes terjedelemben, sajtóhelyreigazítás formájában az Index.hu címlapján mielőbb közöljék, a hatályos törvények szerint!Máskor állok rendelkezésükre, ahogy teszem azt naponta minden médium esetében.

Tisztelettel:
Zsigó Róbert
Baja város polgármestere
(Fidesz)
 

Nincsenek megjegyzések: