A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára közölte: az M0-s
útgyűrű M6-os és 51-es főút közötti 11 kilométeres szakaszát már
júliusban birtokba vehetik az utazók. Az 51-es főút és az M5-ös
autópálya közötti, újonnan megépülő - több mint hat kilométeres -
szakaszt pedig szeptemberben adják át. Az útszakaszon kétszer három
sávot plusz leállósáv lesz, aminek köszönhetően megszűnnek a dugók. A
fejlesztésnek azért is kiemelkedő a jelentősége - mondta -, mert a
nyugat felől érkező forgalom itt osztódik el, teherforgalom pedig csak
itt mehet át Budapest mellett. Az államtitkár hozzátette: a beruházás
következő állomása az a 2,7 kilométeres rész lesz, amely az M1-es és a
tavaly nyáron átadott szakasz (M6-M7) között van, ahol szintén ki kell
bővíteni a kétszer két sávot; a munkálatok 2014-ben indulhatnak.
A sajtótájékoztatón bemutatták azt 80 tonnás, nyolc méter széles nagygépet, amely a befejező burkolati munkákat végzi az M6-os és az 51-es főút közötti szakaszon. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: az M0-s déli szektorában Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával beton útburkolat épül, amely nagy szilárdsága miatt a legalkalmasabb arra, hogy elbírja a jelentős kamionforgalmat, de felületképzése révén zajhatás szempontjából is rendkívül kedvező. Az úgynevezett betonfinisher óránként 150-200 köbméter betont dolgoz be az útba, és nyolc óra alatt mintegy 400 métert halad. Az M0-s déli szekotrának bővítése európai uniós támogatással valósul meg, a kivitelezési szerződéses összege nettó 55,5 milliárd forint.
A sajtótájékoztatón bemutatták azt 80 tonnás, nyolc méter széles nagygépet, amely a befejező burkolati munkákat végzi az M6-os és az 51-es főút közötti szakaszon. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: az M0-s déli szektorában Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával beton útburkolat épül, amely nagy szilárdsága miatt a legalkalmasabb arra, hogy elbírja a jelentős kamionforgalmat, de felületképzése révén zajhatás szempontjából is rendkívül kedvező. Az úgynevezett betonfinisher óránként 150-200 köbméter betont dolgoz be az útba, és nyolc óra alatt mintegy 400 métert halad. Az M0-s déli szekotrának bővítése európai uniós támogatással valósul meg, a kivitelezési szerződéses összege nettó 55,5 milliárd forint.
(MTI-fidesz.hu)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése