Mint írják: a közúti közlekedési balesetek halálos áldozatainak száma
2001 óta negyvenkilenc százalékkal esett vissza, Magyarország a tavalyi
évben 2010-hez képest elért 14 százalékos csökkenéssel is az európai
élmezőny tagja. A díjat odaítélő testület indoklásában kiemelte, az
előrehaladás különösen elismerésre méltó annak fényében, hogy
Magyarország uniós csatlakozását követően, 2004-ben vállalta az európai
közlekedésbiztonsági célkitűzések teljesítését. A balesetek halálos
áldozatainak számában 2010-re vállalt 30 százalékos csökkenést már
2009-ben elérte a bázisévhez, 2001-hez képest. A balesetekben elhunyt
személyek száma a további javulással tíz év alatt közel a felére
csökkent Magyarországon.
Tájékoztatásuk szerint Dr. Felkai László elmondta: Magyarországon húsz éve drámai képet mutatott a közlekedési morál. Az érintett területek - a jogszabályi, a létszám és a tárgyi-technikai feltételrendszer – megfelelő módosítása egyaránt szükséges volt ahhoz, hogy ma elnyerhessük ezt a jelentős díjat. A közlekedésbiztonság javulása érdekében megújítottuk a 1992 óta működő Országos Baleset-megelőzési Bizottságot, ami jelentős sikereket ért el a hazai közlekedésbiztonság területén. Olyan informatikai rendszert alakítottunk ki, amely a közigazgatási bírsággal sújtandó szabályszegésekről készített dokumentációk fogadására, kezelésére szolgál. A feldolgozás automatizált folyamata miatt nincs lehetőség emberi beavatkozásra. A jövőben a közúti ellenőrzések hatékony megszervezésére kell koncentrálni, de a leglényegesebb annak a célnak az elérése, hogy a közlekedés résztvevői belássák azt, hogy a közlekedési szabályok a saját biztonságukat szolgálják - tette hozzá az államtitkár.
Schváb Zoltán kifejtette, hogy a hazai közlekedésbiztonsági intézkedések egyebek mellett kiterjednek a közlekedésre nevelés korszerűsítésére, a járművezető-képzés rendszerének megújítására, a baleset-megelőzési és kutatás-fejlesztési tevékenységek támogatására, a közlekedésbiztonsági szempontok hatékonyabb érvényesítésére az útépítéseknél. Az európai törekvésekkel összhangban kiemelt cél a védtelen közlekedők, a motorkerékpárosok, a kerékpárosok és a gyermekek közlekedésbiztonsági helyzetének javítása is. A közúti közlekedésbiztonsági munka legfontosabb eleme az emberi tényezők kezelése, mert a balesetek túlnyomó része a közlekedők felelőtlen vagy szabályszegő magatartására vezethető vissza. A szabálykövetési hajlandóság fokozása kulcskérdés, amihez megfelelő szabályozási környezetet kell teremteni.
Megjegyzik: az 1993-ban alapított Európai Közlekedésbiztonsági Tanács brüsszeli székhelyű független non-profit szervezet. Az ETSC közlekedésbiztonsági kérdésekben szakértői tanácsadást nyújt az Európai Bizottság, az Európai Parlament és a tagállamok részére. 2007 óta minden év júniusában megszervezett konferenciáján hozza nyilvánosságra éves jelentésének eredményeit, amelyet ide kattintva olvashat. A Tanács egyúttal PIN-díjjal ismeri el a közúti biztonság területén kiemelkedő fejlődést elért országokat. Korábban Franciaország (2007), Portugália (2008), Spanyolország és Lettország (2009), Észtország és Írország (2010), Svédország és Litvánia (2011) részesült a kitüntetésben - zárul a két tárca közleménye.
Tájékoztatásuk szerint Dr. Felkai László elmondta: Magyarországon húsz éve drámai képet mutatott a közlekedési morál. Az érintett területek - a jogszabályi, a létszám és a tárgyi-technikai feltételrendszer – megfelelő módosítása egyaránt szükséges volt ahhoz, hogy ma elnyerhessük ezt a jelentős díjat. A közlekedésbiztonság javulása érdekében megújítottuk a 1992 óta működő Országos Baleset-megelőzési Bizottságot, ami jelentős sikereket ért el a hazai közlekedésbiztonság területén. Olyan informatikai rendszert alakítottunk ki, amely a közigazgatási bírsággal sújtandó szabályszegésekről készített dokumentációk fogadására, kezelésére szolgál. A feldolgozás automatizált folyamata miatt nincs lehetőség emberi beavatkozásra. A jövőben a közúti ellenőrzések hatékony megszervezésére kell koncentrálni, de a leglényegesebb annak a célnak az elérése, hogy a közlekedés résztvevői belássák azt, hogy a közlekedési szabályok a saját biztonságukat szolgálják - tette hozzá az államtitkár.
Schváb Zoltán kifejtette, hogy a hazai közlekedésbiztonsági intézkedések egyebek mellett kiterjednek a közlekedésre nevelés korszerűsítésére, a járművezető-képzés rendszerének megújítására, a baleset-megelőzési és kutatás-fejlesztési tevékenységek támogatására, a közlekedésbiztonsági szempontok hatékonyabb érvényesítésére az útépítéseknél. Az európai törekvésekkel összhangban kiemelt cél a védtelen közlekedők, a motorkerékpárosok, a kerékpárosok és a gyermekek közlekedésbiztonsági helyzetének javítása is. A közúti közlekedésbiztonsági munka legfontosabb eleme az emberi tényezők kezelése, mert a balesetek túlnyomó része a közlekedők felelőtlen vagy szabályszegő magatartására vezethető vissza. A szabálykövetési hajlandóság fokozása kulcskérdés, amihez megfelelő szabályozási környezetet kell teremteni.
Megjegyzik: az 1993-ban alapított Európai Közlekedésbiztonsági Tanács brüsszeli székhelyű független non-profit szervezet. Az ETSC közlekedésbiztonsági kérdésekben szakértői tanácsadást nyújt az Európai Bizottság, az Európai Parlament és a tagállamok részére. 2007 óta minden év júniusában megszervezett konferenciáján hozza nyilvánosságra éves jelentésének eredményeit, amelyet ide kattintva olvashat. A Tanács egyúttal PIN-díjjal ismeri el a közúti biztonság területén kiemelkedő fejlődést elért országokat. Korábban Franciaország (2007), Portugália (2008), Spanyolország és Lettország (2009), Észtország és Írország (2010), Svédország és Litvánia (2011) részesült a kitüntetésben - zárul a két tárca közleménye.
(fidesz.hu)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése