A 23 kilométeres kétszer kétsávos, leállósávval kiegészülő autópálya-szakasz építésének támogatásáról csütörtökön döntött a kormány. A beruházás 65 milliárd forintos költségének 61 százalékát uniós forrás fedezi. Az autópálya 2014 végi elkészülte után a Makó és Nagylak közötti községek megszabadulnak a belterületükön átrobogó havonta 60-70 ezer kamiontól. A csatlakozó romániai sztráda párhuzamos megépítésével a Temesvár és Budapest közötti út pedig a jelenlegi öt-hét óráról három és fél órára csökken - közölte a kormánymegbízott. A kapcsolattartást tovább egyszerűsíti majd, hogy Románia Bulgáriával együtt a schengeni övezet részévé válik - mondta B. Nagy László. Az autópálya megépítése a térség népességmegtartó ereje és a gazdaságfejlesztés szempontjából is rendkívül fontos, s lehetővé teszi a kapcsolatok erősítését Románia legfejlettebb, Temesvár környéki térségével - tette hozzá.
"Hajótöröttek vagyunk, akik a csillagokat nézzük s a partot keressük, abban a hitben, hogy van part s a csillagok vezetnek". /Németh László/
2011. október 15., szombat
A gazdasági kapcsolatokat is erősíti az M43 autópálya megépítése
A településeket sújtó tranzitforgalom megszüntetése mellett a Temes és Csongrád megye közötti gazdasági kapcsolatokat is erősíti az M43-as autópálya Makó és Nagylak közötti szakaszának megépítése - mondta B. Nagy László kormánymegbízott pénteki sajtótájékoztatóján Szegeden.
(MTI-fidesz.hu)
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése