Pintér Sándor belügyminiszter a bemutatón elmondta: a fejlesztésről 2010-ben, azt követően döntöttek, hogy tapasztalták, mennyire eltérő műszaki színvonalon működnek az ország tűzoltóságai, ami befolyásolja beavatkozóképességüket is.
A gyártás lehetővé teszi, hogy a magyar tűzoltók a jövőben a lehető legfejlettebb járműveket használják, egyben új munkahelyeket is jelent - közölte a tárcavezető. Mint mondta, azt tapasztalták, hogy a jobb technikával felszerelt gazdagabb önkormányzatok jobb tűzbiztonságot tudtak biztosítani, mint a szegényebb települések.
Volt, ahol több mint 34 éves eszközt használtak, illetve egyes tűzoltóautók kora elérte a 30 évet, ami már nem felel meg a kor követelményeinek - fűzte hozzá.
Ebben a helyzetben egy olyan fejlesztés megindítása mellett döntöttek - folytatta -, ami elősegíti a foglalkoztatást, a tűzoltók munkáját és növeli a tűzbiztonságot. A munkában természetes partnernek tekintették a Rábát, amely már 1920-ban is ellátta gépjárművekkel a hazai tűzoltóságokat. Ezt a hagyományt élesztették fel, amelynek eredménye a most bemutatott korszerű tűzoltóautó - mondta Pintér Sándor.
Bakondi György, az OKF főigazgatója hangsúlyozta, hogy a most bemutatott tűzoltóautó a jelenlegi 15 éves átlagéletkorú, 43 típusból álló járműállományt hivatott kiváltani. Ettől azt is várják, hogy a járműállomány egységesítése révén hatékonyabbá és olcsóbbá válik a flotta fenntartása, szervizelése.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a legjobb felkészültségű személyi állomány sem tud hatékonyan dolgozni, ha nem rendelkezik a munkájához szükséges eszközökkel. Ezért nemcsak a tűzoltóautók cseréje történik meg, hanem számos új eszközzel látják el a tűzoltókat, a többi között konténerszállítóval, minihelikopterrel és mobil laboratóriumokkal - fűzte hozzá.
Arról is szólt, hogy az eddigi erőfeszítéseknek köszönhetően az elmúlt évben, a korábbi időszakhoz képest már 50 százalékkal csökkent a tűzesetek száma. Ugyanakkor a következő négyéves ciklusban megtörténik a tűzoltóautók cseréje, amitől a beavatkozási képesség további javulását várják - mondta Bakondi György.
Az új négyezer literes víztartállyal rendelkező tűzoltóautó prototípusa a katasztrófavédelem irányítása alatt álló BM HEROS Zrt. és a Rába Járműipari Holding Nyrt. együttműködésében készült el. A sorozatgyártás a tervek szerint 2015 első negyedévében kezdődhet meg.
A HEROS AQUADUX-X 4000 típusú járművet egy összkerékhajtású RÁBA-alvázra építette a BM HEROS Zrt. amely egy évtizede gyárt tűzoltóautó-felépítményeket a magyar tűzoltóság számára. Eddig kizárólag külföldi gyártók alvázait használták.
A RÁBA a Renault-val együttműködve alakította ki az új tűzoltóautó alvázat - hangzott el a járműbemutatón.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése