2012. április 23., hétfő

Megmaradhat a Cuha-völgyi vasútvonal

Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes szerint bízni lehet abban, hogy megmarad a személyszállítás a Veszprém-Győr vasútvonalon és működik a Cuha-völgyi vasút.

A politikus szombaton a Bakonyvasút ünnepnapján, Zircen hangsúlyozta: a Cuha-völgy, mint természeti érték, a vasútvonal és egyes objektumainak ipari védettség alá helyezése elegendő ok arra, hogy ez a vonal fennmaradjon.

Bödecs Barnabás, a Bakonyvasút Szövetség elnöke elmondta: a térség országgyűlési képviselői és Navracsics Tibor segítségével sikerült olyan megoldást és menetrendet kitalálni, amivel gazdaságosan működtethető a Cuha-völgyi vasút.

Bejelentette: kezdeményezi a MÁV vezetésénél, hogy végezzék el a szükséges fejlesztéséket a Veszprémvarsány-Győrszabadhegy közti szakaszon annak érdekében, hogy az eddigi hatvan kilométer per órás sebesség helyett nyolcvan kilométerrel közlekedhessenek a szerelvények, másrészt, hogy az esztergomi felújítások miatt felszabaduló korszerű, alacsony padlós motorvonatokból csoportosítsanak át néhányat ide.

Berki Zoltán, a Bakonyvasút Szövetség ügyvivője azt vetette fel: át kellene világítani azokat a szervezeteket, amelyek a vasútvonalak megszüntetésének terveit készítik.

A Veszprém-Győr vasútvonalon a civil összefogásnak, a kedvező menetrendnek, akcióknak köszönhetően 2010-2011 között 25 százalékkal nőtt az utasforgalom - mondta Ottó Péter, Zirc polgármestere (Fidesz-KDNP) az MTI-nek.

Ottó Péter felidézte: a vonal csaknem elsorvadt, amikor a 2009-ben életbe lépett menetrend szerint Veszprém és Zirc között csak hétvégenként jártak vonatok. A polgármester szólt arról, hogy a civil szervezeteknek köszönhetően az idén április 15-én életbe lépett menetrend nem a minisztériumi tervezet, hanem a Bakonyvasút Szövetség javaslata. A polgármester szerint az utóbbi javaslat az utazási szokásokhoz igazodik és biztosítja a vonal hosszú távú fennmaradását, míg az előbbi elképzelés a vonal megszűnéséhez vezetett volna.

(MTI-fidesz.hu)

Nincsenek megjegyzések: