Völner Pál közölte, a tervek szerint a csaknem negyven kedvezményből négyet hagynának meg. A 65 év fölötti nyugdíjasok, a hat év alatti gyerekek, a diákok és a mozgássérültek kedvezményrendszere maradna meg, a többi kedvezményt szociális, szakmai vagy üzletpolitikai alapon kell majd kezelni, és nem egységesen, állami büdzséből, fogalmazott az államtitkár.
Több szakértő a 65 éven felüliek ingyenes utazását is megszüntetetné, de van, aki differenciálná a jegyárakat. A kormány szerint nem ez utóbbi a járható út, sokkal több tartalék van a kedvezményrendszer átalakításában.
És bár a részletek még nem ismertek, egy kormánypárti képviselő a személyszállítási törvényt úgy módosítaná, hogy a vasutas családtagok kedvezményét is megszüntetné. Ha ez valóban megtörténne, a vasutas érdekképviseletek sztrájkba lépnek, mondta a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének alelnöke. Bárány Balázs közölte, ez a megvonás amúgy sem hozna gazdasági hasznot a büdzsének. A szakszervezeti alelnök becslése szerint körülbelül 30 ezer dolgozó családtagja élvezi a családtagi kedvezmény, s ez mintegy 100 ezer embert jelent.
Bárány Balázs hozzátette, miután ez elfogadhatatlan lenne, a kérdést a pénteki Vasúti Egyeztető Bizottság ülésén is napirendre tűzik. A kormány egyébként bő egy évet szán a közösségi közlekedés reformjára, köztük a menetrend és a kedvezmények átalakítására.
"Hajótöröttek vagyunk, akik a csillagokat nézzük s a partot keressük, abban a hitben, hogy van part s a csillagok vezetnek". /Németh László/
2012. március 21., szerda
Völner: A kedvezményrendszer átalakítása 20 éves adósságunk
A személyszállítási törvény módosítása, köztük a menetrend és a kedvezményrendszer átalakítása húsz éves adóssága a Parlamentnek, mondta hétfőn a Kossuth Rádió Ütköző című műsorában a fejlesztési tárca államtitkára.
(hirado.hu-fidesz.hu)
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése