2011. január 4., kedd

Megnyíltak a kormányablakok

Megnyíltak hétfő reggel a fővárosi és megyei kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái, az úgynevezett kormányablakok - jelentette be a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár hétfőn Szekszárdon.
Utoljára frissítve: 2011. január 3., 14:30
nyomtat küld

kapcsolódó
Államigazgatás: megalakultak a kormányhivatalok
Kormányablakok segítik a gördülékenyebb ügyintézést

A kormányablakokkal szélesednek az ügyintézési lehetőségek, ezek lesznek az egyablakos ügyintézés "csírái", ahol 2013 végére minden, az állammal kapcsolatos ügyet egy helyen lehet intézni - mondta Szabó Erika, a szekszárdi Garay téri iroda, egyben a kormányablakok országos ünnepélyes megnyitóján.

Az államtitkár a területi közigazgatás mérföldkövének nevezte az ügyfélszolgálati irodák létrehozását, amelyek célja az ügyfélbarát közigazgatás kialakítása. Emlékeztetett: a kormány szeptember 2010. elsejével megalakította a megyei és fővárosi közigazgatási hivatalokat, 2011. január elsején pedig létrejöttek a tizennégy szakigazgatási szervet magukba foglaló megyei kormányhivatalok.
A hivatalok ügyfélszolgálati irodái huszonkilenc helyszínen kezdték meg működésüket; a megyeszékhelyeken egy-egy, a fővárosban négy kormányablak nyílt, és további hét megyei jogú városban - Érden, Cegléden, Vácon, Hódmezővásárhelyen, Sopronban, Nagykanizsán és Dunaújvárosban - fordulhatnak az irodákhoz az állampolgárok.

Szabó Erika kitért arra: a kormányablakoknál huszonkilenc ügyet lehet intézni, például a vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentését, vállalkozások megszűnését, gyes és anyasági támogatás igénylését, valamint ügyfélkaput lehet nyitni. A kormányhivatalokba integrált szakigazgatási szerveknél - többek között a munkaügyi központnál, a földhivatalnál, az ÁNTSZ-nél - továbbra is működnek az ügyfélszolgálatok.

Az államtitkár kérdésre válaszolva elmondta: a hétköznap reggel 8-tól este 8-ig nyitva tartó kormányablakok munkatársai teljes körű tájékoztatást adnak arról, hogy hol, milyen ügyfélszolgálattal kell felvenni a kapcsolatot, milyen okmányokra van szükség az ügyintézéshez, és segítenek a nyomtatványok kitöltésében is.

Tájékoztatása szerint a huszonkilenc ügyfélszolgálati irodán 300-an kezdték meg a munkát, és egyszerre 260-an dolgoznak két műszakos munkarendben. Szabó Erika hozzátette: az új ügyfélszolgálati irodák 2013-ig fokozatosan átveszik az okmányirodák feladatait, és ugyancsak 2013. január elsejével szeretnék újra létrehozni a hagyományos járási rendszert, és a leendő járási székhelyeken is kormányablakokat nyitnak.

A kormányablakok helyszínei:

Budapest 1081 Budapest Fiumei út 19/a

Budapest 1112 Budapest Bartók Béla út 120-122.

Budapest 1133 Budapest Visegrádi utca 110-112. Budapest 1139 Budapest, Teve utca 1/a-c

Baranya: 7623 Pécs Nagy Lajos király útja 3.

Bács-Kiskun: 6000 Kecskemét, Izsáki út 8.

Békés: 5600 Békéscsaba, Szabadság tér 11-17.

Borsod-Abaúj-Zemplén: 3530 Miskolc, Csizmadia köz 1.

Csongrád: 6800 Hódmezővásárhely Kossuth tér 1.

Csongrád: 6741 Szeged Rákóczi tér 1.

Fejér: 2400 Dunaújváros Vasmű út 39.

Fejér: 8000 Székesfehérvár, Piac tér 10.

Győr-Moson-Sopron: 9021 Győr, Árpád u 32.

Győr-Moson-Sopron: 9400 Sopron, Új utca 26.

Hajdú-Bihar: 4026 Debrecen, Darabos u. 9-11. B épület

Heves: 3300 Eger, Klapka Gy. u. 9.

Jász-Nagykun-Szolnok: 5000 Szolnok, Kossuth tér 5/a
Komárom-Esztergom: 2800 Tatabánya, Népház u. 12.

Nógrád: 3100 Salgótarján, Zemlinszky Rezső út 9.

Pest: 2700 Cegléd, Kossuth tér 7.

Pest: 2030 Érd Budai út 7.

Pest: 2600 Vác Dr. Csányi László krt.16.

Somogy: 7400 Kaposvár Csokonai u. 3.

Szabolcs-Szatmár-Bereg: 4400 Nyíregyháza Hősök tere 3.

Tolna: 7100 Szekszárd, Garay tér 4-6.

Vas: 9700 Szombathely, Hunyadi u. 45.

Veszprém: 8200 Veszprém Óvári Ferenc út 7.

Zala: 8800 Nagykanizsa Fő u. 24.

Zala: 8900 Zalaegerszeg, Kossuth u. 9-11.Lemondott képviselői mandátumáról és főpolgármester-helyettesi tisztségéről Pesti Imre

Lemondott főpolgármester-helyettesi tisztségéről és a fővárosi közgyűlési mandátumáról Pesti Imre, a fővárosi kormányhivatal vezetője. Pesti Imre az MTI érdeklődésére elmondta: hétfőn mondott le mandátumáról és főpolgármester-helyettesi tisztségéről, január 1-jei hatállyal, mivel a kormánymegbízotti tisztség összeférhetetlen az önkormányzati pozíciókkal.

Orbán Viktor miniszterelnök karácsony előtt nevezte ki a január 1-jével létrejövő fővárosi és 19 megyei kormányhivatal vezetőjét, így Pesti Imrét a fővárosi kormányhivatal élére. A kormányhivatalokkal kapcsolatos, novemberben elfogadott törvény szerint a kormánymegbízott nem lehet a többi között helyi önkormányzati képviselő, fővárosi, megyei közgyűlés tagja, főpolgármester-helyettes, így az összeférhetetlenség miatt Pesti Imrének le kellett mondania minkét pozíciójáról.

Pesti Imre a Fidesz-KDNP listájáról jutott be a Fővárosi Közgyűlésbe az októberi helyhatósági választáson, helyére a jelölőszervezet 30 napon belül jelölhet új képviselőt. A politikust a közgyűlés Tarlós István főpolgármester javaslatára október 15-i alakuló ülésén választotta meg az egészségügyért és szociális ügyekért felelős főpolgármester-helyettesnek.

(MTI-fidesz.hu)

Nincsenek megjegyzések: