2011. június 22., szerda

Válasz egy Sopronból írt hozzászólásra

Kedves Olvasónk!

Tisztelettel köszöntöm Önt levelemben!
Bár nem nekem kellene válaszolnom az Ön hozzászólására, de mégis ezt kell tennem, mert magam is a lap munkatársa vagyok.
Végül is két bejegyzéssel találkoztam, amelyben említést tesznek olvasóink erről a témáról.
"Sokat romázunk( cigányozunk) zsidózunk".
Én nem tudom a választ. A gyűlölet szót ismerem, de mint érzést, érzelmet még soha nem éltem meg.
Ki tudjuk e irtani magunkból a gyűlöletet?
Miért gyűlöl az ember,és hogyan lehet a gyűlöletnek megálljt parancsolni?
Nem született még tudományos magyarázat erre az emberiséget a kezdetektől megfertőzött állapotra.
A filozófusok többféle meghatározást kínáltak:Rene Decartes leírása szerint a gyűlölet sürgető kényszer, hogy megszüntessük azt, amit rossznak vélünk.
Arisztotelész egy tárgy megsemmisítésére irányuló gyógyíthatatlan vágyként fogalmazta meg.
A pszichológiában Sigmund Freud definiálta,mint az ego olyan állapotát, amellyel a boldogtalanság forrását akarja megszüntetni.
Kedves Olvasónk, tudom, hogy nem elégíti ki a válaszom, de a kérdésére magam sem tudom,
viszont arról írtam, hogy általában miért gyűlölnek az emberek.
Szabó Piroska
(Korábbi Világlapon való megjelenés)



Nincsenek megjegyzések: