A lap arról számolt be, hogy ígéretek szerint 22 új mentőállomást kellett volna építeni és további hatvanat felújítani az előző kormányzati ciklusban. Ám eddig csak egy új mentőállomás készült el, a Tolna megyei Bátaszéken, s csupán 13-at újítottak fel. Az OMSZ kiemelte: jelentős akadály Zalalövőn volt, ahol a munkálatokat régészeti feltárás lassítja, ennek megoldásán azonban dolgoznak.
Emlékeztettek arra, a 22 új mentőállomás építésének célja a területi esélyegyenlőtlenség megszüntetése, a 15 percen belüli kiérkezés lehetőségének megteremtése a lakosság lehető legnagyobb részének. Az uniós fejlesztési program egyéb elemei közül a 178 új mentőautó beszerzése megtörtént, a járművek szolgálatba álltak. Zajlik a mentésirányítási rendszer éles üzembe állítása, s működik az új budapesti és székesfehérvári mentésirányító központ. Az ország számos pontján korszerűsítik a mentőállomásokat, főként uniós forrásból. Hamarosan 22 újabb mentőorvosi kocsi is érkezik, az autók a projektzárás határideje előtt szolgálatba állnak – hívta fel a figyelmet a mentőszolgálat.
Csepreghy: A mentőállomások megépítése a pályázók felelőssége
Ahogy más projekteknél, úgy a novemberig felújítandó, illetve megépítendő mentőállomások esetében is az európai uniós forrásokra pályázók felelőssége a fejlesztések végrehajtása. Mindemellett a kormány mindent megtesz azért, hogy a határidőig befejezhető projektek esetében felgyorsítsa a folyamatot – mondta Csepreghy Nándor európai uniós fejlesztésekért felelős helyettes államtitkár csütörtökön az MTI-nek